راه حل های خانگی برای درمان حساسیت فصل بهار

۱۳۹۹/۵/۱۶

حساسیت-فصل-بهار

با فرا رسیدن فصل بهار بسیاری از افراد دچار حساسیت هایی شده و دچار خارش چشم، عطسه، تب یونجه و یا دیگر حساسیت ها می شوند.
برخی حساسیت ها شدید هستند و نیازمند مراقبت های پزشکی می باشند. اما برای موارد خفیف تر می توان از درمان های خانگی با هزینه کم و بدون هیچ زحمتی برای بهبود این علائم استفاده کرد.

شست و شوی بینی با آب نمک
استفاده-از-آب-نمک


می توانید بوسیله یک "قوری نتی" بینی خود را با محلول آب نمک شست و شو دهید و عوامل حساسیت زا مانند گرده ها را از بینی خارج کنید. بدین طریق که قوری نتی را با محلول آب گرم و نمک پر می کنید و سپس سر خود را به یک سمت کج کرده و محلول را از یک سوراخ بینی وارد می کنید تا از سوراخ دیگر آن خارج شود این کار را برای سوراخ دیگر بینی هم انجام می دهید.
نکته مهم: حتما از آب جوشیده یا آب مقطر استفاده کنید

دوش گرفتن
استفاده-از-بخار-آب-برای-رهایی-از-حساسیت-فصلی


یک دوش آب داغ به همراه بخار می تواند سینوس ها و بینی را تمیز کند و تسکین دهد. اگر مدتی را بیرون از خانه گذرانده اید و در معرض گرده ها و عوامل حساسیت زا قرار گرفته اید با دوش گرفتن می توانید این مواد حساسیت زا را از خود دور کنید و در نتیجه کمتر در معرض آنها قرار بگیرید.

بخور دادن
بخور-آب-داغ-برای-کمک-به-بهبود-علائم-حساسیت-فصلی


بخور دادن هم می تواند فواید دوش گرفتن را داشته باشد و بینی را از مخاط و گرده ها تمیز کند و آن را مرطوب سازد.
ساده ترین راه بخور دادن پر کردن یک کاسه از آب جوش و انداختن یک حوله روی سر و سپس به مدت پنج تا ده دقیقه استنشاق بخار به صورت عمیق است. فقط مواظب باشید تا پوستتان را نسوزانید.
 
روغن اکالیپتوس
استفاده-از-روغن-اکالیپتوس-برای-کمک-به-بهبود-حساسیت-فصلی


روغن اکالیپتوس می تواند اثر بخور دادن با بخار آب را چند برابر کرده و به باز کردن سینوس ها و راه بینی بیشتر کمک کند. برخی تحقیقات نشان دارده است که روغن استخراج شده از برگ های اکالیپتوس خواص ضد التهابی و ضد باکتری هم دارد.
چند قطره روغن اکالیپتوس به کاسه ای که در آب جوش برای بخور ریخته اید اضافه کنید فقط مواظب باشید که روغن اکالیپتوس را قورت ندهید و یا در تماس مستقیم با پوست قرار نگیرد زیرا در مقادیر بالا سمی است.

چای
چای-می-تواند-حساسیت-فصلی-را-تسکین-دهد


منتول موجود در چای نعنا مانند یک ضد احتقان یا خلط آور عمل می کند یعنی می تواند مخاط را حل کرده و از بینی و گلو خارج کند.
چای سبز هم حاوی ترکیبی است(متیله اپیگالوکتشین گالات) که در تست های آزمایشگاهی نشان داده است که خواص آنتی اکسیدان دارد و مانع واکنش ها آلرژیک می شود.

..